MiSa' Story
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

MiSa' Story


 
AccueilAccueil  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
Le Deal du moment :
Fnac : 2 Funko Pop achetées : le 3ème ...
Voir le deal

 

 Let The World Spins Madly On

Aller en bas 
+5
IsLeMMe
miliibnb
cend17
tinkerbel
Starbuck
9 participants
Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4, 5  Suivant
AuteurMessage
miliibnb
Joue au docteur avec Michael
miliibnb


Féminin
Nombre de messages : 6340
Age : 37
Localisation : écume tous les starbucks à la recherche de went
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 0:41

un truc pour moi ??? Rolling Eyes
mais kesako ??
bin ouais que je suis d'accord !!

qu'est ce que c'est ???
Revenir en haut Aller en bas
Starbuck
2nd kiss
2nd kiss
Starbuck


Féminin
Nombre de messages : 1084
Age : 35
Localisation : in District 12
Humeur : Fuck it!
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 0:48

ben je vais pas te le dire... tongue
Revenir en haut Aller en bas
miliibnb
Joue au docteur avec Michael
miliibnb


Féminin
Nombre de messages : 6340
Age : 37
Localisation : écume tous les starbucks à la recherche de went
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 1:01

bin t'as pas dit que c'était une surprise, t'as dit que c'était un truc !
tu peux pas me reprocher de jouer sur les mots, aujourd'hui j'ai eu cours de droit et mon prof nous a dit que c'était ce qu'on devait faire !
Revenir en haut Aller en bas
Starbuck
2nd kiss
2nd kiss
Starbuck


Féminin
Nombre de messages : 1084
Age : 35
Localisation : in District 12
Humeur : Fuck it!
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 1:04

bon okay, c'est une surprise silent
Revenir en haut Aller en bas
miliibnb
Joue au docteur avec Michael
miliibnb


Féminin
Nombre de messages : 6340
Age : 37
Localisation : écume tous les starbucks à la recherche de went
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 1:07

Razz

bon je te laisse je vais lire un peu de fic... sur pbfic cette fois !
bisous !
Revenir en haut Aller en bas
IsLeMMe
...
IsLeMMe


Féminin
Nombre de messages : 15247
Age : 40
Humeur : En manque terrible de Michael et Sara Scofield
Date d'inscription : 23/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 2:12

bon voila j'a tout lu, et ben avec tous ces os tu m'as fait replonger dans PB saison 1,2,3 et 4.. je tiens absolument à te féliciter parce que tu écris magnifiquement bien...je suis décue d'avoir fini, tu ne pourrais pas faire autant de fics qu'une histoire qui tiendrais sur un livre de 400 pages ?? non ?? lool

par contre il me semble qu'un de tes OS n'as pas était traduit, celui ou ils jouent au scrabble... comment on fait nous pour comprendre ??? je ne suis pas bilingue moi et malheureusement, même avec tout les effort que je fais, je sais mnt que j'y ariverais jamais, l'angais c'est un autre monde sniff..

merci de m'avoir divertie avec tout ca et j'attends des suites et des autres OS, une fic aussi avec grande impatience...
Revenir en haut Aller en bas
https://misa-story.forumactif.com
IsLeMMe
...
IsLeMMe


Féminin
Nombre de messages : 15247
Age : 40
Humeur : En manque terrible de Michael et Sara Scofield
Date d'inscription : 23/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 2:16

it's encore me,

alors je viens de voir le com de milii sur vot' topic

miliimiloumilochette Smile a écrit:
bon je vous dis qu'une chose, je viens de lire un magnifique OS de starbuck (en anglais) qui est ABSOLUMENT MAGNIFIQUE et à réussi à me faire pleurer ! donc suppliez là rapidement avec moi de le poster ici !!

vraiment ma nerd, là c'est limite un honneur que tu me fais en me faisant lire des textes comme ça.
et moi tossi je veux lire (en frensh sitouplé) Smile

PS : milii je t'ai trouvé un nouveau petit nom lol!
Revenir en haut Aller en bas
https://misa-story.forumactif.com
Starbuck
2nd kiss
2nd kiss
Starbuck


Féminin
Nombre de messages : 1084
Age : 35
Localisation : in District 12
Humeur : Fuck it!
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 17:28

Title: Your Hand in Mine
Characters: Michael/Sara
Rating: PG-13
Words Count: 1,519
Chapter: 1/3
Summary: Season 3 Alternate Universe. Michael doesn't go after Whistler and Gretchen, and stay with Lincoln and LJ instead. And everything is not as it seems.
Disclaimer: Prison Break is not mine (sadly)
Beta: Mili as always, thanks a lot!

Part One: Why I am not where you are


They got LJ and Sofia back from the Company two weeks ago. They found a small house near the beach in a remote place, not far from the city. Michael spends his days at the beach, alone in his grief, thinking about Sara and how he failed her so miserably. He hasn't said a word to his brother for two weeks, he can't bring himself to, even if he knows that it's not his brother's fault and even if Lincoln had tried to talk to him. But sometimes when he looks at Lincoln, he can't help thinking 'why didn't you save her?'. And he has to get away, because even if he thinks that they deserve it, it hurts too much to watch Lincoln, LJ and Sofia interacting like a little family. Michael barely eats, barely sleeps, barely lives.

Every morning, he wakes up very early wishing he was dead instead. Every morning, he gets up, and walks to the kitchen from where he can watch the sun rising, just above the water. That's a sight that he would have enjoyed very much, normally. But normally doesn't mean anything these days. And every morning, he walks to the beach leaving the still quiet house behind. But this morning is not like every morning, because there is a letter on the kitchen table, with Sofia's address, but he sees 'For Michael', and for some unknown reasons, he is suddenly afraid. There is a small note beside the letter, it says 'I got this in my mailbox yesterday, it's for you, I don't know where it comes from. Sofia.' Michael takes the letter, and goes outside. By the time he reaches the beach, he is slightly out of breath even if he didn't run. He opens the envelope, and looks at the letter inside. And he recognizes immediately her handwriting, and his heart stops.

"Michael,

If you're reading this letter, it means that LJ is now with you and Lincoln and I'm glad. Lincoln found us you know, but alone, he couldn't save us (please don't be mad at him, he did everything he could). I knew that Susan wouldn't be too happy about this. I was afraid of what they would to us, what they would do to LJ. So when she came back, she told us that someone had to pay the price. I begged her to take me. LJ is just a kid, he has a whole life ahead of him and he has been through so much (he told me about his parents). Michael, if you could be here and see, see how strong he is, like his father; how smart and brave he is, like his uncle. Susan agreed and I was separated from LJ. They took me to a cabin, and Susan made me 'pay the price'. I don't know how much time passed, but then she looked at me, I don't know, differently and I think that was my clue that these walls were going to be the last thing I would see in my life. But Michael, there is this woman, she is supposed to be my guard, and she treats me nicely. I don't know why, but I feel I can trust her, so I ask for a pen and papers so that I can write to you, like a last wish. She promises me that she will do everything she can to find a way to give you this letter in case I don't make it out here alive and that LJ has been released.

To tell you the truth, I'm scared, but I try not to show it. I don't want to give her that satisfaction. It's dark here, so dark it's a little hard to see exactly what I'm writing. I guess I have so many things I want to share with you that I don't know where to start. Remember the first time we met? In the infirmary? The first thing that strucked me was your tattoos. Okay that's a lie, I think I can shamelessly admit it now, maybe it was your blue eyes. Anyway, I didn't see you like a person that would be into tattoos or that sort of things. And you quoted Gandhi. And you were funny, you made me laugh. And I knew you were different. Charming. Attractive. Intriguing. And so very unexpected. But I know now, it wasn't you at all. It hurt me back then, because I believed for once, that I was at the right place, at the right moment, because I thought that I could make a difference with you. And everything was just a lie, or so I thought. I was so angry at you, at my father, at me. I stayed that way for what felt like a really long time, and now I wish I hadn't. Because, in the end, we had so little time together. But maybe, that makes it even more precious.

I had a dream last night (or was it during the day? I feel like I have been in between walls for so long, I have a hard time keeping up with my surroundings), I don't remember much of it, and I wish I could. All I can remember is you were there, with me. It was just the two of us. I think we were in a warm place because we weren't wearing much. Your tattoos on your arms were uncovered. Maybe that's why I remember. Your tattoos, they are fascinating you know. I wish I had the chance to learn more about them. But that's not the thing that I remember the most clearly. No it was something else. And I remember that it felt good. And if I try hard enough, I think I can feel it again. Your hand in mine.

Do you remember that day in Fox River, the day you gave me the rose? Nobody has ever done that for me. And for the record, you did make me smile that day, after all. Although, if I had known that it was the last time my father would ever give me flowers, even if I hated them, maybe I would have kept them a little while longer. You were right, they were not dead yet. He wasn't dead yet. You know, things were just starting to be okay between us. I'm glad that things were okay between us before he died. Michael, I lost the rose you gave me. I'm sad that I lost it. I had it when I was still with LJ, but then I guess it must have fallen from my pocket when they took me away. I wish I had it with me even more now that I'm alone, then I could imagine you folding delicately and graciously the paper in your cell, I could sort of 'feel' you.

You told me that day, that there was 'hope, optimism, faith'. I have so much faith in you Michael. I'm sure you will find a way to save LJ. Susan told me how awful Sona is, she told me that nobody had ever come out of this place alive. It terrifies me to know that you are in that place because of me, but Susan doesn't know you like I do, she doesn't know what you're capable of for the people you love.
It's not your fault Michael. You saved me from that riot, you saved me from my life, you saved me in so many ways Michael. But you can't save me this time, and it's okay because I got more in those last fews months than some people would ever have in their lifetime. Your unconditionnal love. It's more than I have ever dreamt of, and it's enough.

(Gosh, I hope you will still be able to read this letter, I know I'm ruining it, I'm trying really hard, but I can't stop the tears, I'm sorry. And I know it will make you even more sad, but I know that if you ever read this letter, you will know that I have been crying anyway, so there is no point of denying it. But Michael, I'm not crying because I'm going to die, I'm crying because I won't see you ever again.)

I thought maybe, at this point, I would have some regrets. And I have none. If I had the choice, I would do it all over again Michael, because I helped saving an innocent's life, the person that is so dear to you, I helped bringing down a corrupted government, I helped you. How can I ever regret that?
You gave me the chance to be the change I wanted to see in the world, and that was worth everything.
Live Michael, be happy with the people you love, cherish everything you can, let go knowing that I'll be forever in your heart.
Because you, Michael Scofield, are the bravest man I have ever known, and I love you.
I am not scared anymore.

Sara"

Beneath the hot sun of Panama, Michael falls on his knees, and weeps.

To Be Continued...

Thanks for reading!

Traduction a venir (bientot), et noooooon Islem n'abandonne pas l'anglais!! Je vais t'aider si tu veux! (et si j'ecris trop, ma beta risque de m'abandonner hehe)
Just repeat after me: English is good for my soul (L'anglais c'est bon pour mon ame) lol!
Revenir en haut Aller en bas
miliibnb
Joue au docteur avec Michael
miliibnb


Féminin
Nombre de messages : 6340
Age : 37
Localisation : écume tous les starbucks à la recherche de went
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 18:16

rooooo je l'adore cet OS... it's beautiful !!

miliimilouchette, c'est un compromis de pas mal de chose mais un peu long à écrire (mais il me dérange moins que d'autres surnom) lol!
Revenir en haut Aller en bas
Keira
Dead or not ?
Dead or not ?
Keira


Féminin
Nombre de messages : 1709
Age : 36
Localisation : Quelque part entre ici et ailleurs
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 19:00

pfff franchement c'est tellement bien écrit que ça fait mal !

c'est trop beau , c'est tellement sara ce genre de discours et je trouve que c'est rare dans les fics d'arriver à retrouver le personnage ( pas que ce soit pas bien hein , j'aime bien les univers hors PB)

j'espère que tu mettras la suite aussi vite que possible....
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité
Anonymous



Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 19:07

J'avais déjà eu les larmes aux yeux mais j'avais jamais pleurer en lisant un fic...

Je sais pas quoi dire... c'est sublime...
Revenir en haut Aller en bas
IsLeMMe
...
IsLeMMe


Féminin
Nombre de messages : 15247
Age : 40
Humeur : En manque terrible de Michael et Sara Scofield
Date d'inscription : 23/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 19:14

et le franchééééééééééééé il est ou ?? Let The World Spins Madly On - Page 2 610527
Revenir en haut Aller en bas
https://misa-story.forumactif.com
miliibnb
Joue au docteur avec Michael
miliibnb


Féminin
Nombre de messages : 6340
Age : 37
Localisation : écume tous les starbucks à la recherche de went
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 19:22

bin faut le temps de faire la trad se qui est assez long Wink
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité
Anonymous



Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 19:27

keira a écrit:
pfff franchement c'est tellement bien écrit que ça fait mal !

c'est trop beau , c'est tellement sara ce genre de discours et je trouve que c'est rare dans les fics d'arriver à retrouver le personnage ( pas que ce soit pas bien hein , j'aime bien les univers hors PB)

j'espère que tu mettras la suite aussi vite que possible....

oui je trouve moi aussi que c'est très bien écrit !!!
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité
Anonymous



Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 19:36

Bon je vais faire un com plus détaillé quand même.

Super bien écrit !!!

Citation :
Because, in the end, we had so little time together. But maybe, that makes it even more precious.

J'ai même pas de mot pour dire combien je trouve ça beau, bien écrit, bien pensé, parfait !

Je suis d'accord avec Keira, c'est tout à fait comme ça que ça aurait pu se passer et c'est tout à fait ce qu'aurait pu écrire Sara je trouve !
D'ailleurs voilà pourquoi je voulais qu'il y est Sara dans la saison 3, elle est utile ! Même dans la saison 3 elle aurait pu apporter beaucoup, il ne manquait qu'elle pour que la saison 3 soit vraiment bonne. Elle aurait pu apporter ce genre de scènes aussi intenses !

Pendant toute la lecture j'avais l'impression de tenir un stylo et d'écrire en pleurant ! C'est tellement bien décris, on le vit vraiment quoi !

Bravo bravo bravo et il me tarde la suite vu que je crois qu'il y a 3 parties c'est ça ?
Revenir en haut Aller en bas
poupinette444
Gretchen is alive...
Gretchen is alive...
poupinette444


Féminin
Nombre de messages : 6846
Localisation : dtc
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 19:39

MAGNIFIQUE... et puissant et intense.

Je suis pas sure qu'il faille le traduire, c'est parfaitement écrit comme ça (mais pour Islemme, il faut quand meme qu'elle puisse le lire).

Je suis d'acc avec keira, ce qui est bluffant, c'est que c'est TELLEMENT Sara... il n'y a pas de doute que c'est elle... et elle me fait de la peine...

Citation :
The first thing that strucked me was your tattoos. Okay that's a lie, I think I can shamelessly admit it now, maybe it was your blue eyes. Anyway, I didn't see you like a person that would be into tattoos or that sort of things. And you quoted Gandhi. And you were funny, you made me laugh. And I knew you were different. Charming. Attractive. Intriguing. And so very unexpected.
Cette description est si parfaite pour ce moment misa ET pour la description de Michael. Let The World Spins Madly On - Page 2 457795

Citation :
How can I ever regret that?
You gave me the chance to be the change I wanted to see in the world, and that was worth everything.
Let The World Spins Madly On - Page 2 629479 Let The World Spins Madly On - Page 2 629479 Let The World Spins Madly On - Page 2 629479 Let The World Spins Madly On - Page 2 629479

A suivre ? ça veut dire qu'elle va revenir Let The World Spins Madly On - Page 2 57624
Revenir en haut Aller en bas
Starbuck
2nd kiss
2nd kiss
Starbuck


Féminin
Nombre de messages : 1084
Age : 35
Localisation : in District 12
Humeur : Fuck it!
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 23:04

Roh, putain, merci beaucoup les filles pour vos coms! Je suis contente si ca vous plait! La suite ne devrait pas tarder... (et vi elle est en 3 chapitres)
Mili since when do you threaten me? Suspect

Et voila la traduction, c'est pas genial, j'ai fait du mieux possible, il n'y pas eu de relecture par quelque d'autre donc les fautes restent les miennes ^^


Part One: Pourquoi je ne suis pas là où tu es

Ils ont récupéré LJ et Sofia des mains de la Company il y a deux semaines. Ils ont trouvé une petite maison à côté de la plage, pas loin de la ville. Michael passe ses journées à la plage, seul dans son chagrin, pensant à Sara et à quel point il a si misérablement échoué. Il n’a pas dit un mot à son frère pendant ces deux semaines, il n’y arrive pas, même s’il sait que ce n’est pas la faute de son frère et même si Lincoln a essayé de lui parler. Mais parfois lorsqu’il regarde Lincoln, il ne peut pas s’empêcher de penser ‘pourquoi tu ne l’as pas sauvé ?’. Et il a besoin d’être ailleurs, parce que meme s’il pense qu’ils l’ont mérités, ça fait trop mal de voir Lincoln, LJ et Sofia intéragir comme une petite famille. Michael mange à peine, dort à peine, vit à peine.

Chaque matin, il se réveille très tôt rêvant d’être mort à la place. Chaque matin, il se lève et se dirige vers la cuisine d’où il peut voir le soleil se lever, juste au-dessus de l’eau. Il aurait beaucoup apprécié cette vue, normalement. Mais normalement ne signifie plus rien ces temps-ci. Et chaque matin, il marche jusqu’à la plage laissant derrière lui la maison encore silencieuse à cette heure. Mais ce matin n’est pas comme tous les autres matins, parce qu’il y a une lettre sur la table de la cuisine, avec l’adresse de Sofia, mais il aperçoit ‘Pour Michael’, et pour d’obscures raisons, il a soudainement peur. Il y a une petite note à côté de la lettre sur laquelle est marqué ‘Je l’ai reçu dans ma boîte aux lettres hier, c’est pour toi, je ne sais pas d’où ça provient. Sofia.’ Michael prend la lettre, et sort à l’extérieur. Le temps qu’il arrive sur la plage, il est quelque peu essoufflé même s’il n’a pas couru. Il ouvre l’enveloppe, et regarde la lettre à l’intérieur. Et il reconnaît immédiatement son écriture, et son coeur s’arrête.

“Michael,

Si tu lis cette lettre, ça signifie que LJ est avec toi et Lincoln, et j’en suis heureuse. Lincoln nous a trouvé tu sais, mais seul, il ne pouvait pas nous sauver (s’il te plait ne lui en veut pas, il a fait tout ce qu’il a pu). Je savais que Susan ne serait pas très heureuse après ça. J’avais peur de ce qu’ils allaient nous faire, de ce qu’ils allaient faire à LJ. Alors quand elle est revenue, elle nous a dit que quelqu’un devait en payer le prix. Je l’ai supplié de me prendre moi. LJ est juste un ado, il a toute sa vie devant lui et il a déjà traversé tellement de choses (il m’a dit pour ses parents). Michael, si seulement tu pouvais être là et voir, voir à quel point il est fort, comme son père; intelligent et brave comme son oncle. Susan a accepté et ils nous ont séparés. Ils m’ont emmenés dans une cabane, et Susan « m’a fait payé le prix » pour les avoir trompé. Je ne sais pas combien de temps s’est écoulé, mais à un moment elle m’a regardé, je ne sais pas, différement et je pense que c’était le signe que ces murs allaient être la dernière chose de ma vie que je verrai. Mais Michael, il y a cette femme, elle est censée me surveiller, et elle est gentille avec moi. Je ne sais pas pourquoi, mais j’ai l’impression que je peux lui faire confiance, alors je lui ai demandé un stylo et des feuilles pour que je puisse t’écrire, une dernière fois. Elle m’a promis qu’elle ferait tout pour trouver un moyen de te la faire parvenir au cas où je ne m’en sors pas vivante d’ici et dès qu’LJ sera libre.

Pour te dire la vérité, j’ai peur, mais j’essaye de ne pas le montrer. Je ne veux pas lui donner cette satisfaction. Il fait sombre ici, si sombre qu’il est un peu dur de voir exactement ce que j’écris. Je crois que j’ai tellement de choses à partager avec toi, que je ne sais pas par où commencer. Tu te souviens de la première fois qu’on s’est rencontré ? Dans l’infirmerie ? La première chose qui m’a frappé c’était tes tatouages. Bon d’accord, c’est un mensonge, je pense que je peux l’avouer effrontément, peut être que c’était plutôt tes yeux bleus. En tout cas, je ne te voyais pas du genre à être intéressé par les tatouages ou ces trucs là. Et tu as cité Gandhi. Et tu étais marrant, tu m’as fait rire. Et je savais que tu étais different. Charmant. Beau. Intrigant. Et si inattendu. Mais je sais maintenant que ce n’était pas toi. Ca m’a blessé, parce que je croyais à ce moment là que pour une fois, j’étais au bon endroit, au bon moment, parce que je pouvais faire une différence avec toi. Et tout n’était que mensonge, ou du moins c’est ce que je pensais. J’ai été si furieuse contre toi, contre mon père, contre moi-même, et maintenant j’aurais aimé ne pas avoir été restée en colère si longtemps. Parce que, au final, nous avons eu si peu de moments ensembles. Mais c'est peut être ce qui les rend encore plus précieux.

J’ai fait un rêve la nuit dernière (où était-ce pendant la journée? J’ai l’impression d’avoir passé tellement de temps enfermée que j’ai du mal à m’y retrouver), je ne me souviens pas de grand chose, malheureusement. Tout ce dont je me souviens c’est que tu y étais, avec moi. Il n’y avait que nous deux. Je pense qu’on devait se trouver dans un endroit chaud parce que nous n’étions pas très couvert. Tes tatouages sur ton bras étaient visibles. Peut être que c’est pour ça que je m’en souviens. Tes tatouages, ils sont fascinants tu sais. J’aurais aimé avoir eu l’opportunité d’en apprendre plus sur eux. Mais ce n’est pas ça dont je me souviens le plus clairement. Non c’était autre chose. Et je me souviens de ce sentiment de bien être. Et si j’essaye assez fort, je pense que je peux la sentir de nouveau. Ta main dans la mienne.

Tu te souviens de ce jour à Fox River, le jour où tu m’as donné cette rose? Personne n’avait jamais fait ça pour moi. D’ailleurs, tu as réussi à me faire sourire ce jour là, finalement. Bien que si j’avais su que ce serait la dernière fois que mon père m’offrait des fleurs, même si je les détestais, peut être que je les aurai gardé un peu plus longtemps. Tu avais raison, elles n’étaient pas encore mortes. Il n’était pas encore mort. Tu sais, les choses commençaient à s’arranger entre nous. Je suis contente que les choses se soient arrangées entre nous avant qu’il meurt. Michael, j’ai perdu la rose que tu m’as offerte. Je suis triste de l’avoir perdue. Je l’avais encore quand j’étais avec LJ, mais elle a dû tomber de ma poche quand ils nous ont séparés. J’aurais aimé l’avoir avec moi encore plus, maintenant que je suis seule, et alors j’aurais pu t’imaginer la plier délicatement et gracieusement dans ta cellule, j’aurais eu l’impression de ‘sentir’ ta présence près de moi.

Tu m’as dit ce jour là, qu’il y avait de ‘l’espoir, l’optimisme, la foi’. J’ai tellement foi en toi Michael. Je suis sure que tu trouveras un moyen de sauver LJ. Susan m’a dit à quel point Sona était horrible, elle m’a dit que personne n’en est jamais sorti vivant. Je suis terrifiée à l’idée que tu sois dans cet endroit à cause de moi, mais Susan ne te connaît pas comme moi, elle ne sait pas ce dont tu es capable pour les gens que tu aimes.

Ce n’est pas de ta faute Michael. Tu m’as sauvé de cette émeute, tu m’as sauvé d’une vie qui n’avait pas de sens, tu m’as sauvé de tant de façons Michael. Mais tu ne peux pas me sauver cette fois ci, et ce n’est pas grave parce que j’ai eu au cours de ces derniers mois plus que certaines personnes auront jamais durant toute leur vie. Ton amour inconditionnel. C’est plus que ce dont je rêvais, et ça me suffit.

(Mon dieu, j’espère que tu pourras toujours lire cette lettre, je sais que je suis en train de la gâcher, j’essaye vraiment, mais je n’arrive pas à m’arrêter de pleurer, je suis désolée. Et je sais que ça te rendra encore plus triste, mais je sais que si tu lis cette lettre, tu sauras que j’étais en train de pleurer de toute façon, alors ça ne sert à rien de le nier. Mais Michael, je ne pleure pas parce que je vais mourir, je pleure parce que je ne te verrai plus jamais.)

Je pensais que peut être, arrivée là, j’allais avoir des regrets. Et je n’en ai pas. Si j’avais le choix, je le referai Michael, parce que j’ai aidé à sauver la vie d’un innocent, cette personne qui t’est si chère, j’ai aidé à faire tomber un gouvernement corrompu, je t’ai aidé. Comment est ce que je pourrai regretter ça ?
Tu m’as donné l’opportunité d’être le changement que je voulais voir dans le monde, et ça valait bien toutes les peines que j'ai pu enduré.

Vis Michael, sois heureux avec les gens que tu aimes, profites en du mieux que tu peux, va de l'avant en sachant que je serai toujours dans ton coeur.

Parce que toi, Michael Scofield, tu es la personne la plus brave que j’ai jamais rencontré, et je t’aime.

Je n’ai plus peur.

Sara"

Sous la chaleur de Panama, Michael tombe à genoux, et s’effondre en larmes.

A Suivre......
Revenir en haut Aller en bas
miliibnb
Joue au docteur avec Michael
miliibnb


Féminin
Nombre de messages : 6340
Age : 37
Localisation : écume tous les starbucks à la recherche de went
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMar 24 Fév - 23:57

i threaten you since the day that... uhhhhhh... well, some day.
et donc la 3 est en route et je vais même pas l'avoir en avant première ?? shame on you !! bouhouhou !!

edit : et poupi a raison, c'est tellement plus beau en anglais. j'ai l'impression que ya que dans cette langue que c'est vraiment mike et sara et qu'en anglais ya tellement de chose en plus qui passe du français. en tout cas c'est ce que ça me fait sur beaucoup de fic anglaises !
Revenir en haut Aller en bas
IsLeMMe
...
IsLeMMe


Féminin
Nombre de messages : 15247
Age : 40
Humeur : En manque terrible de Michael et Sara Scofield
Date d'inscription : 23/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMer 25 Fév - 2:05

OMG je suis en train de Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 je suis complètement boulversée par cette lettre ... je vais chialer et je reviens...
Revenir en haut Aller en bas
https://misa-story.forumactif.com
Invité
Invité
Anonymous



Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyMer 25 Fév - 12:46

alors ta suite OMG OMG j'en pleurais elle est super bravo milles fois Let The World Spins Madly On - Page 2 688967 Let The World Spins Madly On - Page 2 688967 Let The World Spins Madly On - Page 2 688967 Let The World Spins Madly On - Page 2 688967 Let The World Spins Madly On - Page 2 688967 Let The World Spins Madly On - Page 2 688967 Let The World Spins Madly On - Page 2 688967 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109


Let The World Spins Madly On - Page 2 630487 Let The World Spins Madly On - Page 2 630487 Let The World Spins Madly On - Page 2 630487 Let The World Spins Madly On - Page 2 630487 Let The World Spins Madly On - Page 2 630487 Let The World Spins Madly On - Page 2 630487 Let The World Spins Madly On - Page 2 630487 Let The World Spins Madly On - Page 2 630487 Let The World Spins Madly On - Page 2 630487
Revenir en haut Aller en bas
Starbuck
2nd kiss
2nd kiss
Starbuck


Féminin
Nombre de messages : 1084
Age : 35
Localisation : in District 12
Humeur : Fuck it!
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyJeu 26 Fév - 13:47

Merci Islemme et mike&sara for reading Wink

miliibnb a écrit:
i threaten you since the day that... uhhhhhh... well, some day.
et donc la 3 est en route et je vais même pas l'avoir en avant première ?? shame on you !! bouhouhou !!

Quoi? Quoi? Mais, euh j'ai jamais dit ca..... je faisais reference en fait a la 2eme partie, la 3eme est pas prete et tu crois vraiment que je la posterai sans passer par ma beta??? Let The World Spins Madly On - Page 2 533464
Revenir en haut Aller en bas
tinkerbel
Rendez-vous
Rendez-vous
tinkerbel


Féminin
Nombre de messages : 831
Age : 46
Localisation : plus nul part
Humeur : en dépression à cause la Fox
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyVen 27 Fév - 20:51

Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527


Merd* c'est si beau, je peux pas imaginer ça Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527 Let The World Spins Madly On - Page 2 610527

il ya une suite happy ????????????????????


très bel Os et très belle traduction MERCI Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109 Let The World Spins Madly On - Page 2 749109


gros Let The World Spins Madly On - Page 2 630487
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité
Anonymous



Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptySam 28 Fév - 22:55

oui c'étais magnifique !!!!
Revenir en haut Aller en bas
miliibnb
Joue au docteur avec Michael
miliibnb


Féminin
Nombre de messages : 6340
Age : 37
Localisation : écume tous les starbucks à la recherche de went
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptySam 28 Fév - 22:55

Starbuck a écrit:
Merci Islemme et mike&sara for reading Wink

miliibnb a écrit:
i threaten you since the day that... uhhhhhh... well, some day.
et donc la 3 est en route et je vais même pas l'avoir en avant première ?? shame on you !! bouhouhou !!

Quoi? Quoi? Mais, euh j'ai jamais dit ca..... je faisais reference en fait a la 2eme partie, la 3eme est pas prete et tu crois vraiment que je la posterai sans passer par ma beta??? Let The World Spins Madly On - Page 2 533464
ahhhh jesus peur ! lol!
Revenir en haut Aller en bas
Starbuck
2nd kiss
2nd kiss
Starbuck


Féminin
Nombre de messages : 1084
Age : 35
Localisation : in District 12
Humeur : Fuck it!
Date d'inscription : 24/12/2008

Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 EmptyDim 1 Mar - 19:44

Title: Your Hand in Mine
Characters: Michael/Sara
Rating: PG-13
Words Count: 1,277
Chapter: 2/3
Summary: Season 3 Alternate Universe. Michael doesn't go after Whistler and Gretchen, and stay with Lincoln and LJ instead. And everything is not as it seems.
Disclaimer: Prison Break is not mine (sadly)
Beta: Mili (j'ai juste change un tout petit peu pcq un passage m'embetait, et il m'embete toujours, le vilain lol)

Part Two: In your love, my salvation lies.

"Sara,

This is a little strange, writing to you, knowing that you'll never read this, and still wanting to write it anyway, because somehow, I feel closer to you that way. I got your letter two weeks and a half ago. I don't know how, the letter was sent to Sofia's address, but frankly I don't care. I told you one day that all the questions you had about me, there were answers.

Lincoln went to Fox River because of me, Sara. That's just one of the many reasons I had to save him. Because he didn't kill the vice president's brother. Because he was innocent. Because he was my brother. Because he loved me. Because I loved him too. He borrowed money from the wrong people. That money helped me to go through college. I didn't know, Linc told me that the money came from my mother's insurance. I should have known that it was too good to be true. Anyway, I went to college with that money. After that I found a good job, I had money, I was getting my revenge on life. I just lost my brother in the process. At the time, I was too much an asshole to care about his latest failed attempt at keeping a job, too busy to even realize it. Veronica told me the truth. The truth was that my brother gave up on his life to give me a good one. How could I stand there watching him in death row, and not do something about it? I just couldn't, not after all the things he did for me. You know, when we were kids, Lincoln always got in trouble protecting me from the other kids. I was their favorite target. I tried to avoid them, or when I couldn't, I tried to hide the bruises, I tried to pretend like nothing ever happened but Lincoln would always found out. Every single time. And he beat them, every single time. After my mother passed away, Lincoln basically raised me. He was so young, and he had so much responsibility already. I owed him so much Sara. I had to try to save him. That's the least I could do. The tattoos were the blueprints of the prison. That's how I found you during the riot, that's how I knew the way out of there. That's how I saved my brother.

It took me months to gather all the information, to plan everything. From the others inmates whom I would need to break out, to every pathway from my cell to the outside, and of course the staff of the prison. You know, I believed that I had planned everything, but really, there were so many things that I couldn’t have foreseen. I looked at them like they were just pawns, I only forgot that they were human too. I did my research on you. I expected Doctor Sara Tancredi, the governor’s daughter, the primary doctor of the prison, just a way to the infirmary. Nothing less, nothing more. And I couldn’t have been more wrong because in fact I didn’t expect you. Actually, to be honest, I got my first surprise on the very first day I came in Fox River. You. I had a picture of you, but it was in black and white. I didn’t imagine that you were a redhead. That’s the first thing I noticed about you. Then, as the days went by, you weren’t supposed to care, you weren’t supposed to be so compassionate, you weren’t supposed to be so breathtakingly beautiful, you weren’t supposed to be involved, and I wasn’t supposed to fall in love with you. I could have never been prepared for you.
Did you know that me asking you the key of the infirmary was a backup plan? We were supposed to go through the pipe. I didn't need the key at first; it wasn't supposed to happen like it did. I had been pouring chemical products on the pipe so it would be easy to remove it. You were right Sara, that day, I was saying goodbye. And now I just have to close my eyes, and I can see you in your lab coat, your hair tied in a ponytail, and I can feel your hand in mine.

I'm so sorry Sara, I'm so sorry I couldn't save you. I wish I could go back in time, there are so many things I would have done differently. I hurt so many people along the way, so many have lost their lives because I tried to save one. Lisa, her husband, Nick Savrinn, Veronica, Charles Westmoreland, David Apolskis, Charles Patoshik, your father, my father, you. I tried so hard to keep you safe. And still, in the end, I failed you.

Her real name is Gretchen Morgan. And I hate her, Sara. I hate her for hurting you, for taking you away from me. I hate her with every fiber of my being. I hate her like I've never hate anyone else in my life. I wanted to kill her that day when we got LJ and Sofia back. I had a gun pointing at her, she wasn't looking, I could have shot her right there, right then. But the place was too crowed. I wanted to go after her, she didn't deserve to live after what she has done to you; but then Lincoln stopped me. He told me that this was our chance to start a new life, to put all of this behind us, to move on. I hated him for saying that. I hated myself for listening to him. Then, every night, I dreamt that I was in front of her, with a gun pointing at her face. And she just smiled at me. The only thing I had to do was to pull the trigger. And, God helps me, I did. Every night, I did what I didn't get the chance to do. Every night, I killed her over, and over, and over. Still, it was never enough. Until I got your letter and my dreams were not the same. I still find myself in front of her with the gun, but just before I shoot, I see your face behind her. And I can't pull the trigger. That makes her stop smiling, almost like she is disappointed, and I wake up. And the only thing that I can think of is that she is still alive and you're still gone, and how empty my world is without you.

I miss you so much, I can't let go, because I love you, and if it wasn't for me, you would still be safe."

Michael stops writing for an instant. He looks at the ocean, at the horizon that seems so infinite and so endless, like his pain. He hasn't seen the small waves coming closer and closer at his feet. In a few moments, his pants are going to be wet too. He fails to care. He looks back at the letter in his hands, and writes one last sentence.

"I am not brave enough."

Suddenly, a voice behind him startles him. It's a tiny whisper, but it carries the weight of a scream. He doesn't turn around, because surely he has lost his mind after all, he has gone crazy to the point where he imagines hearing voices that can't be. But then, he hears it again, a little more firmer, a little more hopeful, the sound of his name uttered in a way which makes his heart beat a little bit faster, a little bit stronger; that makes him feel a lot more alive.

"Michael."

To Be Continued...

Thanks for reading!
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Let The World Spins Madly On   Let The World Spins Madly On - Page 2 Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Let The World Spins Madly On
Revenir en haut 
Page 2 sur 5Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4, 5  Suivant

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
MiSa' Story :: WENTWORTH/SARAH & MICHAEL/SARA :: Fanfictions-
Sauter vers: